Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Kontrolní laboratoře 2015
Odesílatel Tomáš Mikulecký
Organizace odesílatele Státní fond životního prostředí České republiky [IČO: 00020729]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 10.08.2015 16:39:04
Předmět Dodatečné informace č. 1

Dotaz 1:
V bodě 4.3.11 ZD je požadováno předložení závazného ceníku laboratoře za případné odběry vzorků a stanovení (podle čl. 1.5 a 1.6 zadávací dokumentace), Ceník bude koncipován tak, aby pokrýval běžný rozsah vzorků a stanovení v oblasti odpadních vod.
Budou tyto ceny součástí hodnocení nejvýhodnější nabídky?
Jsou nějak definovány odběry a parametry, které zadavatel považuje za „běžný rozsah vzorků a stanovení v oblasti odpadních vod“, mimo požadavky nařízení vlády a vodního zákona?
Odpověď 1:
Položky ceníku nejsou předmětem hodnocení.
Zadavatel nestanovil přesný rozsah ceníku. Podle čl. 4.3.11 zadávací dokumentace musí být „Závazný ceník laboratoře za případné odběry vzorků a stanovení (podle čl. 1.5 a 1.6 zadávací dokumentace)“ koncipován tak, aby pokrýval běžný rozsah vzorků a stanovení v oblasti odpadních vod. Ze zadávací dokumentace je přitom zřejmé, že se jedná o stanovení ukazatelů z oblasti odpadních vod, které nejsou uvedeny v příloze č. 3 nařízení vlády č. 143/2012 Sb., o postupu pro určování znečištění odpadních vod, provádění odečtů množství znečištění a měření objemu vypouštěných odpadních vod do povrchových vod.

Dotaz 2:
V bodě 2.3.4. ZD je požadavek: Uchazeč musí mít validovanou mez stanovitelnosti tak ovou, aby rozšířená kombinovaná nejistota výsledku byla v případě stanovení CHSKCr, N-NO2-, N-NH4+ a N-NO3-, Pcelk, Cd nejvýše 15 %, u stanovení RAS nejvýše 10 % a u stanovení NL, Hg, AOX nejvýše 20 % relativních při koncentraci v měřeném roztoku odpovídající desetině limitní koncentrace zpoplatnění stanovené v příloze 2 vodního zákona.
Vzhledem k tomu, že odpadní vody mohou obsahovat takové zatížení znečištěním či jiné rušivé látky a vlivy, že je v odůvodněných případech nutné zvyšovat limity či nejistoty měření jak se zadavatel staví k tomu, když výsledek bude reportován s vyšším limitem, či vyšší nejistotou měření z důvodu matričních vlivů?
Jakým způsobem má být splnění tohoto kvalifikačního požadavku doloženo zadavateli?
Odpověď 2:
Požadavek stanovený v č. 2.3.4. Zadávací dokumentace je závazný. Zvýšení limitů či nejistoty měření bude přípustné pouze v odůvodněných případech a tato skutečnost bude patřičně zaznamenána v protokolu z provedené analýzy.
Uchazeči dokládají splnění předmětného kvalifikačního předpokladu výpisem z interní dokumentace laboratoře (např. standardní pracovní operační postupy apod.) či čestným prohlášením, ze kterého tato skutečnost vyplývá.

Dotaz 3:
V bodě 2.10. Smlouvy je požadavek „Pokud je odebraný kontrolní vzorek analyzován současně kontrolní i oprávněnou laboratoří a jsou zjištěny rozdíly ve výsledcích přesahující nejistotu měření uvedenou pro dané stanovení oprávněnou laboratoří, zahájí oprávněná laboratoř bezprostředně po doručení výsledků rozboru vzorku kontrolní laboratoří jednání s kontrolní laboratoří za účelem objasnění a odstranění příčin rozdílných výsledků.“
Jak má kontrolní laboratoř zjistit, zda byl odebraný vzorek stanovován také oprávněnou laboratoří, aby vůbec mohlo dojít k porovnávání výsledků?
Vzhledem k tomu, že objednatelem bude SFŽP je možné výsledky sdělovat třetí osobě (čili oprávněné laboratoři) dle bodu 4.4. Smlouvy?
Odpověď 3:
Tuto problematiku řeší § 3 odst. 2 a 4 nařízení vlády č. 143/2012 a rovněž čl. 2.6., 2.10., 2.11. a 2.12. návrhu smlouvy, která je přílohou č. 5 zadávací dokumentace.

Dotaz 4:
Při realizaci zakázky na místech, kde by bylo nutno využít subdodavatele z důvodu souběhu činnosti oprávněné a kontrolní laboratoře je požadavek fakturovat vzorkování za stejné ceny, jaké budou uvedeny v naší nabídce?
Odpověď 4:
Ano. Za subdodavatelem realizovaná plnění bude vítězný uchazeč zadavateli fakturovat ceny sjednané ve smlouvě mezi vítězným uchazečem a zadavatelem.

Dotaz 5:
Pokud ano, není nám potom jasné proč je ve čtvrtletním plánu kontrol kolonka „cena“ u subdodávaných odběrů?
V uvedeném souboru při zkusmém vyplnění to vypadá, že se nesčítají korektně ceny za vzorkování, respektive se nenásobí počet vzorkování příslušnou cenou – viz níže, kdy 5x100,- sečte jako 100,-.
Odpověď 5:
Přehledové soubory tj. Čtvrtletní plán kontrol a Měsíční harmonogram vzorkování jsou zveřejněny v obecné verzi. V návrhu smlouvy je toto řešeno v poznámce č. 1 – poslední strana pod čarou, kde je uvedeno, že přílohy budou kontrolní laboratoři předány elektronicky po podpisu smlouvy, přičemž úpravu šablon bude možné provést pouze po předchozím odsouhlasení zadavatelem.
Po výběru jednotlivých vítězných uchazečů budou do těchto souborů zadavatelem doplněny veškeré informace z nabídek vítězných uchazečů včetně cen.
Tyto budou následně elektronicky zaslány jednotlivým vítězným uchazečům, kteří do nich budou již doplňovat pouze kontrolované zdroje, kontaktní údaje, počty provedených vzorkování a analýz.
Vše ostatní bude doplňováno automaticky z předvyplněných údajů.

Dotaz 6:
Je možné získat informaci také o předpokládaných počtech vzorků a počtech odběrových míst (respektive mapy odběrových míst) na území jednotlivých inspektorátů?
Odpověď 6:
Poměr zastoupení jednotlivých typů vzorků a jednotlivých analýz uvedený v zadávací dokumentaci (kalkulaci nabídkové ceny) vychází z jejich skutečného zastoupení při plnění předchozí veřejné zakázky zadavatele s názvem „Kontrola správnosti sledování znečištění odpadních vod dle § 92 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon)“ v rámci celé ČR (průměrné hodnoty). Poměrné zastoupení se liší dle jednotlivých OI ČIŽP.
Výběr zdrojů ke kontrole, stejně jako přesná definice typu odběru a rozsahu analytických prací bude v pravomoci příslušného OI ČIŽP. Výběr zdrojů ke kontrole se však může zásadně lišit od plnění výše uvedené veřejné zakázky a v tuto chvíli ho tedy nelze přesně predikovat.



Nad rámec uvedených dotazů zadavatel oznamuje, že mění kontaktní e-mailové adresy, které jsou uvedeny v úvodu zadávací dokumentace a na kterých lze žádat o dodatečné informace.

Nový kontaktní e-mail je: zakazky@sfzp.cz

Pro lepší přehlednost bude tato změna zapracována do zadávací dokumentace a ta bude následně uveřejněna na profilu zadavatele.


Přílohy
- 36-2015_dodatecne_info1_final_revIII_MZ-podpis.pdf (449.45 KB)