ODŮVODNĚNÍ ÚČELNOSTI VEŘEJNÉ ZAKÁZKY PRO ÚČELY PŘEDBĚŽNÉHO OZNÁMENÍ DLE § 86 ODST. 2 ZVZ
A) Popis potřeb, které mají být splněním veřejné zakázky naplněny:
Potřeby zadavatele vychází z ustanovení novelizovaných právních předpisů v oblasti odpadového hospodářství (zákon č. 185/2001 Sb. o odpadech a směrnice 2012/19/EU o elektroodpadech), dále identifikovaných potřeb ke zlepšení kvality získávaných dat a zvýšení rychlosti jejich zpracování. Zejména jde o:
• Umožnění obecním úřadům ORP elektronicky zasílat ministerstvu informace o každém rozhodnutí vydaném podle tohoto zákona, a to do 15 dnů od nabytí jeho právní moci.
• Umožnění obecním úřadům ORP elektronicky zasílat ministerstvu informace o vydaných vyjádřeních podle § 79 odst. 4 písm. e), a to do 15 dnů ode dne jejich vydání (vyjádření ke zřízení malých zařízení pro biologické zpracování využitelných biologicky rozložitelných odpadů – definované v § 33b).
• Umožnění krajským úřadům elektronicky zasílat ministerstvu informace o každém rozhodnutí vydaném podle tohoto zákona, a to do 15 dnů od nabytí jeho právní moci.
• Umožnění krajským úřadům elektronicky zasílat ministerstvu informace o provozu zařízení podle odstavce 3 a 6, a to do 30 dnů od jejich obdržení:
- Informace o zařízeních podle § 14 odst. 1 a § 14 odst. 2.
- Informace o malých zařízeních podle § 33b odst. 1.
- Informace o sběrných dvorech, k jejichž provozu se nevydává souhlas podle § 14 odst. 1.
• Rozšíření agendy evidence zpětného odběru o nové komodity (pneumatiky, oleje, obaly, baterie a akumulátory).
• Rozšíření automaticky prováděných kontrol při importu dat do ISOH o:
- Kontrolu chybného použití kódu nakládání BN40.
- Kontrolu na poměr množství předupravených a nově vzniklých odpadů.
- Kontrolu použití kódu xR12 u autovraků a elektroodpadů.
• Rozdělení skupiny elektrozařízení v agendě elektroodpady z 4 na 4a a 4b (samostatná skupina 4 zaniká).
• Umožnění dálkového přístupu výrobcům a kolektivním systémům do Seznamu výrobců prostřednictvím vytvoření webové aplikace (tenký klient) pro cca 45 až 80 uživatelů (Provozovatelé kolektivních systémů + výrobci elektrozařízení plnících povinnosti individuálně).
B) Popis předmětu veřejné zakázky:
Předmětem veřejné zakázky je:
1. Vývoj, otestování a nasazení nové verze ISOH vyplývající z legislativních požadavků.
2. Podpora ISOH pro roky 2014 a 2015.
C) Popis vzájemného vztahu předmětu veřejné zakázky a potřeb zadavatele:
Realizací veřejné zakázky budou zcela naplněny potřeby zadavatele, z hlediska udržitelnosti bude navíc zajištěna podpora nových funkcionalit a to povede ke zvýšení efektivity, hospodárnosti a transparentnosti.
Realizace veřejné zakázky přispěje k:
• zkvalitňování datové základny z oblasti odpadového hospodářství,
• centralizaci metodického řízení sektoru odpadového hospodářství,
• unifikaci základních parametrů pro vybudování a provoz zařízení pro úpravu, využívání a odstraňování odpadů,
• koncepčnímu řešení povolovacího procesu v oblasti odpadového hospodářství.
D) Předpokládaný termín splnění veřejné zakázky:
31.12.2015
|